Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, February 10, 2011

happy mc day!:)

hari ni saya mc. mulut bengkak gila. malu nak gi opis. mcm ada kena gigit benda kot hari isnin malam hari tu. terjaga sbb kena sengat mende tah. tapi sambung gak tido. esok pagi2nya dia bengkak sebijik kat that upper lip part. lepas tu dia semakin mengembang mcm penuh air n smlm dia pecah. oh, sakitnya yang amat.

smlm saiz dia mcm duit seposen je, tp still sgt obvious to the point bila org ckp dgn saya akan pandang2 mulut n ada juga yang dok2 kesat mulut, as if to tell me that i have something on my mouth, and that i have to wipe it off.lol.even encik bos pun dok tgk2 mulut saya bila ckp dgn saya sbb sgt obvious n menggelilan kot.huhu.kesian mereka. tapi sekesian kesian mereka, kesian lagi saya.sakit yg amat ok, mcm ada cili melekat kat situ, pijar gila. so i went to the factory's in house clinic n the doctor gave me bonjela and another anti viral creme.so ok, settle la konon.

bgn pagi tadi ia telah menjadi sgt besar mcm duit dua puluh sen n seluruh mulut mcm bengkak semacam. oh, tidak mungkin saya akan pergi ke ofis sebegitu ya encik, lantas saya mengsms leader kesayangan untuk memberitahu tentang cuti sakit saya dan dia mereply "take care". oh, kurang sket kesakitan saya. oh poyo.

apa saya buat sesudah itu?saya pergi klinik. doktor pun kesian tgk saya.dan dia memahami kesakitan saya. lantas diberi mc dan ubat. dia bertanya, nak sehari ke 2 hari? lantas saya menjawab "tak kisahlah doktor nak bagi berapa2 hari pun" - ikhlas, jujur
dan poyo lagi di situ. muahaha. bila dpt mc, dia bagi 2 hari. muahaha lagi.

tapi dia suruh pegi buat checkup-ambil darah n whatnot kat hospital klang. to ensure nothing's wrong with my body. double check ke hape tah. lantas saya berfikir "oh no, scary merry hospital klang.da la ramai org." balik2 terus beritahu emak that i have to go to hospital klang, she made a few calls, and i have an appoinment to see one of her friends at 2, takyah ambil nombor ke hape.muahahaha.happy di situ.

lepas balik dari klinik, pegi jalan2 dgn akip kat econsave. sbb sakit mulut ni saya takde selera nak makan lauk2, nasi2 ke hape(padahal kalau makan sakit mulut, ada hati nak cakap takde selera konon). tgk2 kat dapur ada fruit cocktail, jeli nona ngan laici dlm tin. jadi teringin nak makan jeli buah2an. tapi takde susu cair. so off we went to econsave.beli susu cair dan groceries juga.+





oh no, akip da nampak kereta mainan bunyi2. mari distract dia.





ok, vitagen menjadi distraction yg paling bagus. angkat saja ke muka dia.sgt berkesan.





oh no. da ada vitagen pun tgk kereta mainan juga. ok, balik skrg.

















oh, sedapnya breakfast cum
lunch saya. berebut2 nk makan dgn baby akip saya.oh sungguh tak berkhasiat makanan saya hari ini. gula semata.muahahaha.

lupa diri mulut bengkak lagi. ouch. tapi sbb mcm tak sakit pun hari ni, mengada lebih malu nk gi opis sbb mulut bengkak je,nampaknya kena pegi keje esok.(padahal sbrnya byk keje dead line esok tak siap lagi,ngehngeh).semoga cpt sembuh ok diri sendiri, insyaAllah.

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: