Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, November 21, 2010

mak's birthday & kak dida's engagement!=)

wah!hari ahad kami sgt busy!hehe.bgn pagi2, rasa nak demam tp aqeef keletah sgt bising2 kat telinga, gigit perut, ketuk iphone kat kepala mama dia, menyerah kalah lah jugak bgn pagi melayan si kecil saya sorang tu.padahal kepala pening, perut senggugut, mood tunggang terbalik sbb pms kot(suka2 hati je blame kat pms kan).hmm.pastu bgn pagi2, main2 dgn akip kejap, mak bitau "eh, hari ni kak dida tunang wajib pergi ya." huwaaa!pening kepala pls mami.tp kena pergi juga, tak boleh tidak.cousin tunang/kahwin wajib pergi hokeh.tak boleh tidak.

lebih2 lagi kak dida saya sorang ni.actually, kami sebaya.tapi mmg panggil dia kak dida.even sume aunty2 n uncle2 pun panggil kak dida.hehe.mmg mcm tu. aqeef pun nanti panggil dia aunty kak dida.haha.(mama aqeef yg ajar la tapi,=p).kak dida ni antara cousin yang saya rapat dgn juga, since kecik2, dulu2 sekolah kat convent klang sama2 for a while darjah satu n darjah lima.so, selalu lepas balik sekolah tghari while waiting for my mom to come and fetch me, i'll stay at my grandma's house, merangkap kak dida's house juga.(my paksu and auntysu lived with my grandma to take care of her back then). so, byk la aktiviti2 kami di petang hari sementara menunggu mak saya dtg ambil balik rumah kan.dgn kak dida lah, saya belajar naik basikal, belajar cara2 nak tangkap berudu n anak ikan dlm longkang, also main masak2 kat bawah pokok rambutan luar rumah nenek sambil kena gigit kerengga.huhu.byk la memori dgn kak dida.and oh, kak dida was my pengapit juga masa wedding saya hari tu.so, how can i not go to her engagement ceremony kan?huhu,tapi selamaba pls pegi majlis tunang pakai jeans.hahaha.tak pedulik pun saya.haha.




lepas balik dari kenduri kak dida, sampai2 umah tengok tv cite "taken" hape tah.sedap gak, pastu kemas bilik, susun2 baju aqeef n settlekan laundry apa yg patut, pastu penat gila baru nak tidur rehatkan badan kejap, tetibe makchu aqeef masuk bilik "na, kite pegi makan delicious celebrate birthday mak eh lepas asar?" uwaaa! lupa pls nak organize birthday mami saya.so, on je lah saya.sian mami saya tak celebrate pulak nanti kan.

so,off we went to one utama to celebrate maktok aqeef's 58th birthday.ngehngeh.not complaining.mmg sgt sedap la kan makan delicious.tp sedih sbb semua dessert dia yg sedap2 n saya teringin da habis.so we did not have any dessert pon tadi.uwaa!nak berrylicious pavlova sama chocolicious sundae!!!!!!!!sedih gila...=(, tp we did buy wondermilk's scrumptious cuppies for mami(padahal sendiri yang melantak banyak pls). mak siap pesan lagi "nordina, u better control ya, skrg ramai org muda2 kena diabetis tau" ok mak,saya insaf skrg.seriously, esok mesti diet.(time kenyang mmg berkobar2 nak diet,cuba time lapar,anak sendiri pun boleh lupa,pk nak makan je,=p).











and we bought dior's addict 2 perfume for mami as birthday present.haha, cheapskate punya anak2 pls.takpe, yang penting mami suka,:)

happy birthday mami!we love you so much.thank you for everything.semoga selalu diberkati Allah, dipanjangkan umur yg berkat dan dimurahkan rezeki insyaAllah,:)

oh, what a great sunday,penat tp sgt menggembirakan.tapi esok keje.boleh tak nak extra satu lagi hari ahad pls?nak tido je merehatkan badan n otak.tapi kalau ada extra sunday pun confirm saya jalan2 jugak kot.haha.dah la dah la.pegi tido nordina.esok keje diam2 ok.jgn lupa diet pls.ngehngehngeh.

No comments: