Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, September 30, 2010

baby saya da 9 bulan!

9 months today. how time flies. tiba2 da sembilan bulan dan saya terlepas nk update perkembangan baby aqeef masa dia 8 bulan. tsk2. skrg da tak ingat masa 8 bulan, apa yg aqeef boleh buat. tsktsk. takpe, skrg supaya tidak lupa, on the dot 9 bulan saya update pasal aqeef.huhu.

aqeef at 9 months da sgt byk perkembangan dia. sgt mengujakan kami sebagai parents.hehe.at 9months aqeef da ada perasaan da.boleh? haha, means dia da faham erti sedih, gembira, marah yg org lain tunjukkan and potray semua perasaan tu jugak himself. ok, tak tahu mcm mana nak explain. in short, kalau saya dan sapik gelak2 gembira, dia pun akan gelak2 gembira juga. kalau saya marah dia sbb dia asyik makan suratkhabar/kertas bagai, dia akan bermuka sedih seketika seakan2 faham yang dia sdg kena marah. n yg paling prominent skali adalah dia sgt sedih dan meraung bila time saya nak pegi keje or keluar without dia. mak ngah dia kata its normal for a baby his age to have this kind of behavior.separation anxiety dgn parents.hmm, sgt sedih setiap pagi nk pegi keje pass aqeef kat maryam n dia akan muka sedih gila nangis siap grab anything on me, tudung ke, handbag ke sbb dia tanak kena tinggal. so lately ni keje je la yg saya tinggalkan dia.kalau tak pegi mana2 melekat saja si manja tu dgn mama dia.tp hari tu nk tgk midnite movie, tunggu dia tido baru kuar ok je, kahkah.tp oh perasaan meninggalkan aqeef utk pegi keje dgn dia sedih2 sbb tak dpt ikut tu, Allah saja yg tau. mixed feelings sungguh. rasa nk berenti keje ada.nk amik unpaid leave ada, nk bawak aqeef pegi office pun ada. haha, you wish, nordina.

skrg at 9 months aqeef da sgt bising da, kalau saya balik main dgn dia "mama..mama..mama.." dia bising. hehe. bahagianya perasaan balik dari office yg tak best, dgr suara aqeef..hehe. hilang penat bekerja. pastu dia akan bercerita dgn mama n papa dia 'ata..ata..ata.." dgn expression dia yg sgt beria as if bercerita apa yg dia buat hari tu. comel sgt dgr dia membebel tahpape.tapi takdelah lagi dia ckp other words pon. mama dia excited lebih pls. haha.tp dia mmg riuh la skrg.:)

pastu kebolehan terbaru dia adalah berdiri sendiri dan berjalan sambil memegang sofa. huhu, tp saya tak pernah nmpk pun dia jln lg, the news was told by maryam smlm, and we were sceptical that he could actually stand up by himself let alone to walk by himself. kalau org tatih2 tu standard la kan. tp smlm mlm before i went to sleep arnd 12am camtu, aqeef merengek2 kelaparan n saya pun buat la susu dia sambil dia baring tu kan. tgh2 buat susu, tiba2 rasa ada org pegang bahu.pastu toleh2 aqeef da berdiri tegak kat blkg saya. ya Allah, terkejut ok dia da boleh berdiri tiba2 dgn sendiri. dgn muka kelaparan dia, sgt terkejut la saya. huhu.terus jerit panggil papa aqeef suruh tgk dia diri n dia pun sgt surprised tgk aqeef diri sendiri.

hmm, so far itu je kot perkembangan aqeef. selain dari dia suka sgt makan. semua benda yg kami mkn dia nak rasa juga. kadang2 kesian tgk dia muka merayu2 nk rasa food kami, rasakan juga kat dia sket2.haish2, tak bagus sungguh. doktor aqeef pun da warn not to give him makanan manis dan bergaram before 1 year. tp kami tak tahan juga.haish.oklah, so far itu je kot update utk aqeef 9 bulan. wah, baby saya da besar!alhamdulillah.:)

No comments: